onsdag den 14. september 2011

My precious....

Endelig har jeg fundet lige præcis den stor-pige seng Sofie skal have her til vinter. En sød mand på DBA skulle blot have 500 kr for den... og nu er den min min min.....muuhhhaaaaaaa :)

Den er grundlæggende i fin stand, skal bare lige slibes lidt og have teaktræsolie, for vil nemlig lade den være i original, da jeg synes den er så flot!


Men når man nu sådan snart er 3 år og er en stor pige, hvor "stor" skal senge så være?
jeg har valget mellem 132 cm ( som den står på billedet ) eller max længde på 175 cm ca ?
Madrassen skal jo bestilles efter mål, så vil ikke til at få lavet en til 132 cm for så kort tid efter at skulle købe en ny... men hun skal jo heller ikke "svømme" i en alt for stor seng...
hvad siger i piger, what to do??



15 kommentarer:

  1. Jeg skal også ha købt en juniorseng til Trine som dig kun er 2 år. Men for at gøre overgangen blød, har jeg tænkt mig at sy en lang slange for at gøre pladsen lidt mindre og dermed vænne sig til den nye seng. Ved ikke om det er ide du kan bruge.

    SvarSlet
  2. Godt køb! Min dreng gik fra tremmeseng over til stor højseng med det samme. Det kan godt se lidt voldsomt ud men nu er der plads til alle hans bamser i fodenden.

    SvarSlet
  3. Godt valg at lade den stå i teaktræ.
    Var det ikke en mulighed at bestille den mindste madras og så med et tillægsstykke, som kan lægges i forlængelse af?

    SvarSlet
  4. Jeg synes, du skal køre den i lang version fra starten - det giver flest muligheder for jer voksne, hvis der er brug for "lige at putte med", når der skal soves. Derudover giver det god plads til puder, bamser og øvrig leg.

    SvarSlet
  5. Arhmen altså dit heldige asen...:)
    Og så endda i teak (altså umalet..) Jeg er grovmisundelig - selvom jeg også synes vores er fin;) Sig endelig til hvis du finder endnu én - vil så gerne ha' en til kommende lillesøster også og utroligt gerne i teak;)
    JEg kan lige måle lidt på K's seng senere - vi fik nemlig næsten ubrugt madras med ved køb - så det er bare den længde vi bruger so far..
    KH Anne
    PS Piværgeligt med sygdom i søndags..!! Havde sådan glædet mig til at hygge med dig..;)

    SvarSlet
  6. Min datter har en karlekammerseng på omkring 185 i længden. Ja, den er stor, men med godt med puder og bamser, så kører det :-)

    SvarSlet
  7. Vores seng kom med en "kort" madres og havde så tillægs stykker, som vi kan forlænge med efter behov.

    SvarSlet
  8. Jeg tror jeg ville lade den vokse lidt...altså ikke trække den helt ud fra start....jeg har bare købt en alm billig skummadras i fuld størrelse hos jysk og så skåret den til, så den passede til Ida´s juno...så er det ikke så dyrt når sengen skal vokse.... ;O)

    SvarSlet
  9. Lækker seng. Jeg vil også købe en madras i jysk eller ikea og så skære den til. Det gjorde vi da vi ikke kunne få en madras til min gamle tremmeseng da den var smallere end senge i dag.

    SvarSlet
  10. Jeg kan se at andre også har foreslået det samme som jeg vil sige: nemlig at købe en lille madras og tillægsstykker. For så kan sengen vokse gradvis.

    SvarSlet
  11. De kloger damer har sagt det jeg ville sige. Så jeg vil nøjes med at sige, at jeg syntes sengen er fantastisk skøn :-)

    SvarSlet
  12. Den er nemlig fin som den er.

    SvarSlet
  13. Nøj...det er jo LIGE sådan en jeg leder efter til Tussen. Han bliver dog kun to år her om snart, så regner med at jeg har tid at løbe på.
    Har ikke nogen mening omkring kort eller lang madras...for har ikke selv stået i situationen. Men lytter lige med på sidelinien, så jeg ved hvad jeg selv skal gøre når den tid kommer :-)

    SvarSlet
  14. Hej piger.
    Tusind tak for jeres kommentarer.
    Tror jeg er blevet enig med mig selv om at lade den være kort til en start og så købe et tillægsstykke når den tid kommer :)

    Sofie synes også den er meget fin, og glæder sig til den skal ind på værelset at stå... :)

    SvarSlet
  15. Hold da op en skøn seng, kan godt forstå du er glad for den

    SvarSlet